DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Metodiku HR mining jsme původně vymysleli pro personální agentury a firmy, které potřebují nabírat zaměstnance. Nedaří se jim to skrz klasické běžné kanály a tak jsme přišli s tím, že umíme oslovit i takové zaměstnance, kteří zaměstnání aktivní nehledají, ale když uvidí příležitost, chopí se jí.
Díky tomu, že jsme markeťáci a ne personálka, umíme rychle a efektivně zacílit na relevantní lidi. Ty oslovit a dodat klientovi kontakty na tyto lidi. Metodiku HR miningu jsme aplikovali u desítek firem v Česku, kterým jsme tak dodali tisíce leadů za zlomek ceny za tradiční náborové kampaně. V Česku i globálně.
A protože HR mining využíváme pro nábor nebo dodávání leadů na obchodní partnery, občas si odskočíme i do jiných než businessových oborů. Jako třeba teď.
Náš dlouhodobý partner nás oslovil s tím, že ve volném čase pořádá dětské tábory. Nemá web, nemá sociální sítě a tak se mi letos hůře plní kapacita. No prostě, ideální pro HR mining a sociální sítě.
To co je základem pro naše HR mining kampaně je nutnost mít Facebook nebo Linkedin stránky. V tomto případě jsme zvolili platformu Meta, tedy Facebook a Instagram. Založili stránky, naplnili obsahem a mohlo se začít se samotnou realizací kampaně.
Vytvoření Facebook stránky nám zabralo cca 2-3 dny. Hned poté jsme rozjeli HR mining. Cílení Střední Čechy a rodiče dětí do 17 let věku. Těmto lidem jsme zobrazovali po dobu zhruba asi 40 dní různé reklamní kreativy s motive tuzemských i zahraničních dětských pobytů a naše hlavní KPI byly kontakty. Lidé, kteří reklamu viděli mohli okamžitě zanechat na sebe kontakt, vyplnit krátké info a takto získané kontakty šly okamžitě ke klientovi. Ten kontakt zpracoval, volal a zjišťoval reálný zájem.
Za těch zhruba 40 dní kampaně jsme oslovili 33.000 unikátních rodičů. Ti shlédli reklamní kreativy celkem 82.751x s četností zobrazení 2,5x. Celkem se realizovalo 2.819 prokliků na reklamy, ale to hlavní byl počet kontaktů.
Rodičů, kteří zanechali kontakt s tím, že mají o pobyty zájem bylo 158! Cena za 1 kontakt v kreditu kolem 60 Kč. Za plus mínus 10.000 Kč investovaných do HR miningové kampaně na Facebooku a Instagramu tak klient dosáhl naplněnosti dětských letních táborů.
Nejvíce kontaktů generovaly ženy ve věkové skupině 35-44 let.
Tedy i takto se dá využít metodika HR mining, kterou primárně využíváme pro urychlení náborů do firem. Možná právě teď řešíte něco podobného a možná by se vám hodila odborná pomoc.