DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Sourcing stavbyvedoucích na Linkedin. Ano. Čtete správně. I stavbyvedoucí se dnes aktivně pohybují na Linkedin a naše dnešní případovka bude o tom, jak jsme je pro klienta našli, oslovili a propojili.
Linkedin dramaticky roste. O tom není pochyb. Od roku 2016 dodnes vyrostla tato profesní H2H (human-to-human) síť jen v Česku o stovky procent. Z 628 tis. účtů na dnešních 2,1 milionů.
🟪 Zadání: najděte nám stavbyvedoucí z oblasti stavby produktovodů z konkrétního kraje
🟦 Výsledek: 80 kontaktů navázaných přímo na zákazníka
🟪 Míra odpovědí: 20%
To v důsledku znamená, že nastal přesun netechnologických pozic na tuto platformu a mimo lidí z HR, obchodu, marketingu nebo managementu zde najdete i zámečníky nebo právě stavbyvedoucí.
Náš klient je významným hráčem na poli stavby produktovodů. Desítky let praxe a odbornosti. Příběh byl ale stejný, jako u každé další firmy:
Protože tenhle příběh slýcháváme ve firmách už pěkných pár let, vymysleli jsme vlastní sourcing metodiku HR mining. Díky ní umíme najít vhodné kandidáty a oslovit je. Výstupem pro vás pak jsou kontakty na tyto lidi. Nikoliv jen prokliky na web.
V této kampani jsme využili HR miningu, kdy jsme aktivně prohledali Linkedin, našli něco kolem 80 vhodných stavbyvedoucích. Ve spolupráci s klientem vytřídili seznam těch opravdu vyhovujících a ty pak oslovili.
Výsledkem bylo, že response rate, tedy míra odpovědí na takto úzce personalizovanou zprávu byl v prvním týdnu 20%. Lidé, kteří odpověděli reagovali delšími zprávami a zasílali své údaje pro další kontakt.
Ať se pozice těmito kandidáty obsadí nebo ne (celý proces je na delší dobu), jedno je jisté. Personalista a firma, kterou zastupuje je již s kandidáty ve spojení. Má kontakty, osobně spolu komunikovali a v případě potřeby některé ze stran se mohou v budoucnu opět vrátit k jednání.
HR mining je velmi přesná metoda sourcingu, tedy rentgenového vyhledávání lidí a leadů na sociálních sítích. A nejen tam. Dnes umíme prohledávát v podstatě jakýkoliv web, který obsahuje kontakty a ty poté využít pro vaše HR nebo obchod. HR mining nasazujeme mimo běžné businessové zakázky na zakázky, kdy je naším úkolem obsadit volná místa na dětských táborech nebo běžeckých závodech. Vše má jeden jmenovatel. Přesné zacílení kandidátů a personalizované propojení.
Jsme HR markeťáci. Nejsme personálka. A právě proto umíme zacílit relevantní lidi na sociálních sítích. Na místě, kde lidé tráví hodiny času denně. A oslovíme i ty, kteří práci aktivně nehledají (a tudíž je nezachytíte na běžných portálech), ale ke změně mohou být náchylní.