DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Už je to nějaký ten pátek, kdy nás oslovila společnost ITTEC s žádostí o pomoc při uvedení hodně speciálního produktu na český trh. ITTEC je výhradním distributorem americké společnosti VENTRAC pro český a slovenský trh. VENTRAC je univerzální nosič a multifunkční stroj pro municipality i soukromé subjekty. Jaký je po více než půlroční spolupráci výsledek? O tom se dočtete v této případovce.
“Společnost v letošním roce nově vstoupila do prodeje komunální techniky a to s jedinečným produktem s univerzálním nosičem VENTRAC, pro který má ITTEC výhradní zastoupení pro ČR a SR”, představil firmu ITTEC Radek Suk.
Zadání bylo jasné – dostat VENTRAC mezi široké spektrum potenciálních zájemců, kteří by mohli výhody univerzálnosti VENTRACu plně využít. Univerzální nosič VENTRAC najde své místo v garážích technických služeb měst, u vodohospodářů nebo u správců golfových hřišť. V čem je VENTRAC tak unikátní? Mnoho nástaveb, které nahradí až 30 různých strojů, jízdní vlastnosti či extrémní svahová dostupnost až 30 stupňů.
“Hledali jsme možnosti, jak oslovovat zákazníky s co nejširším záběrem a zároveň i s co největším efektem”, říká Radek Suk.
Sociální sítě a online marketing vyhodnotila společnost ITTEC jako vhodný způsob, jak VENTRAC této cílové skupině představit. Rozhodla se oslovit právě nás v DIGITAALu a využít naše dlouholeté zkušenosti jednak s komunikací pro technické obory, jednak z online marketingu jako takového. Začátky nebyly jednoduché. Původně jsme kampaň rozjeli na Linkedin, což se nám z pohledu sociodemografie jevilo jako nejlogičtější nápad. Na základě tvrdých dat jsme po měsíci zjistili, že zrovna zde není Linkedin to pravé ořechové. Kampaň jsme tedy přesunuli na Facebook a právě zde přišel zlom.
“Vydali jsme se cestou online marketingu a komunikaci přes sociální sítě, kterou nám od samého začátku zajišťuje společnost DIGITAAL.CZ s.r.o.” komentuje rozhodnutí Radek Suk.
Vždy je třeba predikci otestovat a když nenaplňuje naše cíle, změnit postup, platformu. Přesunutím kampaně z Linkedin na Facebook vzrostly počty uživatelů z kampaně na webu skoro pětinásobně. Za celou dobu spolupráce jsme na web přivedli přes 14.000 návštěv, z toho 60% zajišťují reklamní kampaně na Facebooku. Z více než 338 stažených katalogů bylo 230 z Facebook kampaní. V půlce září jsme spustili Facebook kampaně s cílením na Slovensko. Už v tuhle chvíli jde považovat kampaň na Slovensku za úspěšnou: počty návštěv a interakcí na webových stránkách rostou a roste i číslo stažených katalogů. Nedá se očekávat, že VENTRAC budou zákazníci objednávat online, proto nemáme relevantní data z Google Analytics o počtu objednávek. Obchodní oddělení však hlásí vyprodáno a to i z pohledu roku 2022.
Na celou kampaň aplikujeme framework See-Think-Do-Care, kdy v první fázi oslovujeme široké publikum potenciálních zájemců podle různých kritérií. V dalších fázích už oslovujeme ale pouze uživatele, o kterých víme, že stroj zaujal a vytvářejí s kampaněmi různé druhy interakcí.
“Nyní zhruba po půl roce společného fungování můžeme konstatovat, že se nám tato spolupráce vyplatila a vynaložené investice do online marketingu se nám vrátily v podobě nově uzavřených obchodů“, hodnotí spolupráci Radek Suk z ITTECu.
Společně jsme hledali cesty a způsoby, jak cílovou skupinu oslovit. Technika je náročný obor, proto je důležité podat složité informace lidsky. To se nám daří. Ovládáme řeč daného oboru a čísla mluví za nás. Po půlroční spolupráci je spokojenost na obou stranách. Společnost ITTEC hodnotí přístup celého týmu DIGITAAL za velice profesionální. Přicházeli jsme s inovativními postupy a nabízeli jsme využití moderních trendů online marketingu. Díky spolupráci s DIGITAALem se ITTECu investice do online marketingu rychle vrátila v podobě nově uzavřených smluv. Komunikace vedená DIGITAALem pomohla dokonce VENTRAC vyprodat během krátké doby. Pro ITTEC pracujeme něco přes půl roku a všestranná spokojenost vede k pokračování spolupráce na další měsíce.