DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
DIGITAALní komunikace pro profesionály. HR marketing & Employer branding.
U menších firem je určitě jednodušší budovat firemní klima, stmelit kolektiv. Všichni se mezi sebou znají a pravidelně se potkávají, spolupracují.
U větších firem kolikrát nevíte, kdo pracuje na druhé směně, v jiném oddělení. Pokud ještě dochází ke kumulaci lidí, tak je práce s firemní kulturou mnohem složitější.
Jak lépe adaptovat nového zaměstnance? Jak sblížit lidi i ve větším kolektivu?
Jednou z možností je právě interní magazín. Ten slouží také pro budování ambasadorství. V každé firmě se totiž nachází klíčoví zaměstnanci, tahouni, kteří s firmou kráčí i desítky let. Jsou zkušení a vzorem a inspirací pro druhé. Znají však kolegové jejich příběh? Vědí, co třeba rádi dělají ve volném čase?
Ono totiž Tonda není jen pořádný dříč, skvělý svářeč a spolehlivý parťák. Může to být také pečlivý otec, nadšený lyžař nebo rybář a fanoušek místního házenkářského klubu. A to může mít společné s novým zaměstnancem nebo třeba i s někým z vrcholového managementu. Když se pak tito lidé potkají ve výtahu, u oběda, ví hned o čem se bavit. Jednoduše to otevírá cestu jednoho ke druhému, protože tohle během krátké cesty výtahem nemáte šanci zjistit.
I lidé, kteří jsou si dál, ať už to fyzicky (např. každý na jiném oddělení) nebo společensky (např. řadový zaměstnanec versus generální ředitel), tak si mohou být blíže a to bezesporu utváří tu správnou firemní kulturu.
Funguje to v každém oboru? Určitě ano.
Ať už se jedná o technologickou firmu či o výrobce doplňků stravy.
Mnohdy bývá překvapivé zjištění, že pan ředitel (vždy v obleku), je vášnivý cyklista a turista s foťákem na krku. Že kolegové, které denně vídáváme v bílém plášti nebo v montérkách ve volném čase cestuji s vlastními dětmi po horách, že rádi vaří, chodí do fitcentra nebo jezdí na motorce.
V magazínu, který ve společnosti FAVEA vychází co dva měsíce a ve společnosti WITKOWITZ ENVI každé tři měsíce, je i dostatečný prostor pro aktuální novinky, pro vize do budoucna, pro shrnutí nějakého období, pro vyzdvižení individuálního nebo kolektivního úspěchu, pro pochvaly a hlavně také pro proslov generální ředitelky, generálního ředitele.
Uvažujete o interním magazínu také u vaší firmy?
Ozvěte se nám: