DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Bára Grimová je, jak se sama nazvala, „ten šílenec, který si řekl, že se stane IT recruiter“. V ostravské firmě Poski.com pracuje více než rok a půl jako „náborářka“ tech lidí.
Firma působí na trhu už téměř 20 let. Vyvíjí špičkové online systémy pro realitní trh, e-shopy a webové stránky.
„Jsem neřízená střela“, říká Bára, a možná právě proto jí nedělá problém udělat krok stranou ze zajetých kolejí. Když firma potřebovala najít nové pracovníky na místa vývojářů a programátorů, neváhala vytvořit inzerát, který se vymykal běžným formálním textům zaplavujících internet.
A zaujala.
Nejen potenciální uchazeče o nabízená místa, ale i porotu soutěže Recruitment Academy Awards. V kategorii nejlepší pracovní inzerát roku 2023 získala krásné 3. místo.
🟪 Nadpis a první věta zaujmou a osloví cílovou skupinu
🟦 Je stručný
🟪 Na první pohled je jasné o co jde
🟦 Obsahuje popis projektu, který bude uchazeč rozvíjet
🟪 Zmiňuje technologie, se kterými bude pracovat
🟦 Popisuje náplň práce
🟪 Odráží firemní kulturu
🟦 Specifikuje odměnu, nebo alespoň rozmezí platu
Najít kvalitního kandidáta na místo vývojáře nebo programátora je v dnešní době poměrně těžké. Vzhledem k tomu, že takovou práci lze dělat opravdu odkudkoli, mohou si zájemci vybírat v podstatě z neomezené nabídky v celé České republice, ale i v zahraničí. Proto je opravdu nutné zaujmout. To se textem typu: „Hledáme…“ nestane.
Podle Báry je hlavním znakem úspěšného inzerátu to, že dokáže zrcadlit firemní kulturu. Ta je důležitá pro každého zaměstnance, ale pro pracovníky v IT je stěžejní. Může to být právě ten důležitý moment, který inzerát odliší od ostatních.
„Chtěla jsem inzerátem trochu pobavit a uchazeče rozesmát. A taková je také u nás atmosféra. Uvolněná a pohodová. Když někdo chce zmrzlinovač, koupíme mu zmrzlinovač a v létě si tu děláme zmrzliny,“ říká Bára.
Pracovní inzerát oceněný 3. cenou v soutěži Recruitment Academy Awards měl rekordní počet shlédnutí. Nejen, že díky němu Poski.com našli kvalitního kandidáta na nabízené místo, měl inzerát také velký přesah. Právě tím, že byl jiný, zaujal na tolik, že si ho lidé pamatují třeba i po půl roce.
„Nejdéle mi z celého inzerátu trvalo vymyslet nadpis,“ říká Barbora Grimová
Jak dlouho Bára psala celý inzerát?
Kdo jí s ním pomáhal?
Patří slova jako placák, error nebo grády do pracovního inzerátu?
Jakou soutěž inzerát obsahoval a jak souvisí hláška z filmu pro děti s pracovní pozicí v IT?
To, a mnoho dalšího, se dozvíte v novém díle našeho pocastu „Jak to jde?“