DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Původní termín HRka zmařil Covid, to letošní vyšlo na výbornou. Jedenáct spíkrů se sedmi případovkami je představilo posluchačům z celé republiky, kteří už doslova lačnili po offline akcích. Už během dvou dnů bylo HRko na Linkedinu v příspěvcích zmíněno 190 návštěvníky. Mezi nimi byla například Alexandra Helanová z advokátní kanceláře KROUPAHELÁN s.r.o. Na svůj Linkedin napsala
“Saša jede. Do Ostravy. Nasávat. Inspiraci.Jsem na cestě do mé milované Ostravy, do oblasti Dolních Vítkovic, kde se dnes, po dvou letech a vynucené pauze, koná before párty a zítra konference HRko. S kým se tam uvidím?”
Netradiční konference HRistů proběhla v industriálním prostředí Dolní oblasti Vítkovice, v Brick Housu. A jak to tam vypadalo? Ve spodní části objektu jste našli Festival HR řešení, ve kterém se prezentovali partneři napříč segmenty. Každý měl svůj stánek, u kterého jste se mohli zástupců na cokoliv zeptat a pak si případně vyměnit kontakty, nebo se rovnou domluvit na HR řešení v podobě nového softwaru. Na stejném patře bylo i občerstvení – bohaté stoly z cateringu Lukáše Pazdyky (známého z vaření v Dobrém ránu na ČT), výtečná káva a co víc, kávovar od partnerů Jacobs Douwe Egberts měl peckovní vychytávku. Na nejoblíbenější kávový nápoj cappuccino vám pomocí aplikace natisknul vlastní fotkou na našlehanou krémovou pěnu.
V druhém patře jste našli LMC Datovou laboratoř. Nabídla vám unikátní data, tipy a triky, třeba jak se nepo…nerozhodit z reakcí a recenzí na Atmoskopu. Dlouhá fronta stála na přednášku Tomáše Ervína Dombrovského. Nesla název “Co se děje a bude dít na trhu práce v roce 2021?”. Datová laboratoř poskytla důležité a podstatné informace, které vám napoví, na co se v budoucnu soustředit a nejlepší nakonec – Solitea Vema Hlavní stage, na které vám 11 spíkrů se 7 případovkami představilo své případové studie. Vybrat tu nejlepší bych si netroufla, každá byla něčím specifická a výjimečná. Šéfové firem i odborníci ze světa HR ukázali, že je stále kam se posouvat. V dnešní době, kdy si zaměstnanec vybírá své zaměstnavatele, lidé se vyvíjí a nároky na vzdělání a zkušenosti se mění v důsledku vývoje technologií, jsou inovace i v oblasti HR zcela nevyhnutelné.
„My jsme odpovědní za to, koho nahirujeme. Když blbě, je to naše odpovědnost.“
Václav Muchna z Y-softu už nemá manažery v oddělení R&D. Proč? Zjistil, že efektivněji pracují zaměstnanci, když ví, že jejich rozhodnutí a názor má nějakou váhu. Celá transformace proběhla ve 3 stádiích, jejichž výsledkem byla produktivita zvýšena o 400 %, spokojenost zaměstnanců i zákazníků. Projekty se rozdělily na menší inkrementy, týmy na nich postupně pracovaly a jednotlivé části projektu se prezentovaly zákazníkům. To vede k tomu, že se mohly jednotlivé inkrementy upravit aniž by se musel celý finální projekt překopat.
O zakomponovaní umělé inteligence do HR náborů vám asi nejvíc pověděly Helena Široká a Kristýna Matějková z UniCredit Group a Marta Fabiánová z TCC online, společně vytvořily chytrého náborového chatbota. Samotný chatbot není v online komunikaci žádnou novinkou. Avšak mít robota, který s potenciálním zaměstnancem komunikuje a otázky jsou navrženy tak, aby vám o potenciálním zaměstnanci řekli co nejvíc informací, abyste mu mohli nabídnout správnou pracovní pozici, která by vyhovovala jeho kvalitám, to už tak obvyklé není. V současné době je UniCredit bank schopná se ozvat 100 % uchazečů a ohlasy HR manažerů jsou pozitivní, psychoanalýza je efektivní a výsledky na reálne uchazeče opravdu sedí.
Přejděme o kousek dál do rodinné firmy LIKO-S. Spolumajitelka Hana Williams Musilová, která se svým bratrem převzala otěže rodinné firmy, ji dovedla k revolučnímu konceptu – systém vnitřních zákazníků. Každé oddělení je rozděleno na malé týmy (lodičky) s manažery (kapitány), které mezi sebou v podstatě obchodují. Vykonaný proces nacení a vyfakturují, poté ho pošlou k dalšímu zpracování. Zaměstnanci si rovněž stanovují vlastní pohyblivou část mzdy, která je vázaná na výkon konkrétních týmů a na jejich zisk. Každý měsíc se setkají se svým manažerem, při kterém výši odměny prokonzultují a buď se schválí, nebo upraví. Manažeři jsou rovněž vedeni k tomu, aby měli přehled o pracovním procesu a zkusili si i práci za strojem. Firma vyhlašuje i obchodníka a pracovníka roku, čímž zaměstnance motivuje.
“Opravdu úspěšná náborová kampaň se nesmí omezovat jen na jeden zdroj,” Lumír Tesař ze Škoda Transportation
Ladislav Onderka a Roman Bojtko z IKEA ukázali HR vize firmy na další roky. Společnost je diverzifikovaná a Ikea je jedna z těch firem, která tento fakt bere jako výhodu. Využívá inkluzi menšin jako jako jednu ze svých předností. Zaměstnává osoby, které čelí často sociálnímu vyloučení. Typickým příkladem jsou osoby 50+, které však v Ikea tvoří 17 % zaměstnanců.
Jan Vlachynský, úspěšný podnikatel a provozovatel několika gastro zařízení, přijel na HRko prezentovat názory ze své knihy Šéfové jsou kok*ti, která radí šéfům, jak se chovat ke svým zaměstnancům. Případovka od Lumíra Tesaře ze Škoda Transportation by se dala shrnout do jeho vlastní citace :
„Opravdu úspěšná náborová kampaň se nesmí omezovat jen na jeden zdroj. Musí být vidět na sociálních sítích, v tramvajích, na billboardech. Lidé se s ní musejí potkávat napříč kanály. Pak to bude fungovat.“
Novinkou byla letos Recruitment stage, která vznikla ve spolupráci s Kariérním centrem Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Deset talentovaných studentů si zkusilo elavator pitch (krátký, dvouminutový proslov), kterým měli sdělit a obhájit svoje kvality, znalosti a dovednosti před personalisty. Výsledkem mělo být oslovení od firem, které dotyčný zaujal. Už po skončení Recrutiment stage jsem mluvila s několik účastníky a firmy je oslovily ještě ten den. Novinka minulého ročníku nechyběla ani letos, Festival stage nabídla případovky od firem MEDDI hub, Pinya, Seduo, JOBka a Ikigai.
Celým dnem provázel Roman Vojtek, herec, zpěvák a moderátor, který svou roli vzal velice zodpovědně a návštěvníky náramně bavil.
Ohlasy jsou pozitivní, Linkedin zaplavily děkovné a nadšené komentáře. Třeba od Jiřího Landovského z ATS Recruitis.io, který napsal: “Skvělá organizace – moc díky celému týmu! Za Recruitis.io jsme si to užili!” nebo Zuzana Dubová z DHL Freight: “HRko, velmi inspirativní akce. Velké díky!”
a Tomáš Melecký z Czech Cool Trade: “Včerejší konference HRko byla naprosto famózní a nám je ctí být s Czech Cool Trade partnery této skvělé a inspirativní akce!”
Ohlasy návštěvníků i účastníků jsou hnacím motorem, který nám říká, že to má smysl a lidi to vážně baví. Už teď se těšíme na příští ročník, který proběhne 13.10.2022.
Autor: Jana Lomnančiková