DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Možná to znáte. Potřebujete obsadit klíčové pozice. Zadáte si inzerci na běžných portálech, na svém kariérním webu. Čekáte. Čekáte. Ale reakce na vypsanou pozici buď nechodí nebo je jich málo a není z koho vybírat.
Možná i to byl scénář našeho klienta, jednoho z největších globálních hráčů v segmentu automotive.
Právě proto, že podobné historky slýcháme od B2B firem roky, se soustředíme na HR marketing a vyhledávání potenciálních kandidátů na sociálních sítích. Především pak na Linkedin a platformách Meta.
Předmětem této zakázky bylo nalezení a oslovení vhodných kandidátů na inženýrské pozice týkající se kvality.
Běžně realizujeme náborové kampaně na Linkedin cílené na vyšší, technické nebo manažerské pozice. Na Meta platformě (Facebook a Instagram) pak využíváme pro oslovení dělnických pozic. U této kampaně jsme však zvolili obě platformy, abychom dosáhli nejlepšího výsledku a oslovili tak skutečně všechny relevantní kandidáty.
Krokem číslo jedna bylo vyhledání všech lidí z oblasti Ostrava a širší okolí na síti Facebook s tím, že tito lidé musejí aktuálně pracovat na požadovaných pozicích a klient si již kandidáty osloví sám.
Krokem číslo dvě bylo rentgenové prohledání Linkedin, kde jsme hledali především lidi pro inženýrské pozice, kteří na požadované pozici aktuálně pracují a které budeme oslovovat my.
A posledním krokem pak byla náborová Facebook kampaň, jež měla za cíl nejen oslovit potenciální kandidáty, ale od vážných zájemců pak získat kontakt. Ty pak putovaly na HR oddělení zákazníka pro další oslovení.
Celá kampaň měla tři fáze. V té první, kdy jsme aktivně hledali kandidáty na Facebooku, jsme dodali celkem 30 leadů. 30 kontaktů na lidi z kvality, kteří v tomto oboru stále pracují. Zmíněných 30 kontaktů bylo vyselektováno podle požadavků klienta, takže celkový seznam byl původně výrazně vyšší.
Druhá fáze kampaně se zaměřila na lidi na platformě Linkedin. Milujeme Linkedin a firmám obvykle pomáháme jak s HR marketingem, tak s business developmentem a hodně jsme na tuhle část kampaně sázeli.
Právě z Linkedin jsme zákazníkovi získali 272 leadů, kdy po důkladné selekci zůstalo v seznamu kontaktů 166. 82 žen a 84 mužů.
Nejprve jsme celou skupinu rozdělili podle pohlaví, abychom pak mohli na každého zaslat personalizované oslovení. A díky tomu kampaň dopadla z našeho marketingové pohledu velmi dobře. Posuďte sami.
Z 82 oslovených žen reagovalo odpovědí 29,2% s tím, že finální čísla ještě porostou v čase. V případě našeho HR miningu může mít výsledek delší doběh, jelikož hlavním těžištěm kampaně je osobní profil náboráře.
Z 84 oslovených mužů byla míra odpovědí 22.6% s tím, že v době psaní této případovky zbývalo ověřit 52 kontaktů. Reálně se tedy jistojistě dostaneme nad 30%.
A poslední fází byla placená náborová kampaň na Facebooku. Zde jsme v rámci rozpočtu 6200 Kč bez DPH dodali klientovi 23 kontaktů, kdy každý z kontaktů obsahoval jméno a příjmení, telefon, email a název pozice, o kterou měl uchazeč zájem. Leady z této kampaně zasílali přímo kandidáti.
Celkem jsme tedy získali pro klienta 219 kontaktů na lidi pracující v požadovaném oboru / nebo se zájmem o práci v oblasti řízení kvality. To celé v průběhu jednoho měsíce.
A kolik reakcí na vaše náborové inzeráty máte vy?
Umíme vám s tím pomoci, v HR marketingu jsme jako doma. Kampaň podle zadání navrhneme a kompletně zprodukujeme tak, aby vám kontakty na kandidáty chodily rovnou do emailu.