DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
DIGITAALní komunikace pro profesionály. HR marketing & Employer branding.
Už třetím rokem děláme v Ostravě jednu z největších HR akcí v Česku. Hrko.cz. Proč, když nejsme ejčáristé? Má to ale svůj silný význam.
HRko jsme založili spolu s Petrem Juříčkem před třemi roky, vlastně z takového rozčarování nad personální a marketingovou situací u nás v Moravskoslezském kraji. Zaprvé, já (jako Jiří Kratochvíl) jsem v minulosti často různé akce a regionální konference pořádal (např. Bigthinking Business Inspiration s Tomášem Čuprem, Oliverem Dlouhým, Martinem Šonkou, Ondrou Bartošem a řadou dalších podnikatelských es. Nebo obchodní snídaně v Opavě, …) a Petr jako šéf regionální franšízy Business for Breakfast se vlastně pořádáním akcí živí.
Zároveň my jako markeťáci často konzultujeme jiné interní markeťáky ve zdejších firmách a poslední roky se cíl konzultací změnil. Už to není ani tolik o prodeji a marketingu produktů, ale o tom, jak nabrat lidi a jak se jako zaměstnavatel ukázat v tom správném (a často v lepším) světle.
Petr zase funguje jako spojka mezi podnikateli, kteří potřebují nabírat lidi a tak otázka psaní inzerátů a práce s lidmi je zde velmi častá.
U nás jsme si všimli jedné věci. Naše konzultace se lidem líbí, líbí se jim návrh řešení a externí pohled tzv. out of the box na práci s obsahem na sociálních sítích i mimo ně. Co je ale problém většiny firem je, že firmy chtějí nabírat, ekonomicky se jim daří, takže investují do rozvoje. Ale neinvestují do rozvoje lidí. To se bere tak nějak mimo. S lidmi se ve firmách tady moc nepracuje, nevzdělávají se, nejezdí na konference a už vůbec se tady nepěstuje (nebo nepěstovala) firemní kultura.
Takže i když konzultace dopadla dobře, markeťák většinou narazil na to, že neprojde přes vedení komunikace příběhů z firmy, ukazování toho, jak to ve firmě vypadá nebo kdo u nich dělá a proč. Petr to měl podobně. I když všichni chtěli nabírat, vrchol kreativity v náborové inzerci byl odstavec Požadujeme, Očekáváme.
Takže jsme si řekli, proč neudělat nějakou osvětovou konferenci na to, jak pracovat s lidmi ve firmách. Pro HRisty, markeťáky a jejich šéfy. Já jsem tuhle myšlenku nosil v hlavě delší dobu, měl jsem vymyšlený i název (současné HRko.cz, které bylo, světe div se, volné) a když se k myšlence připojil i Petr, rozjeli jsme to ve velkém.
Tenkrát, v roce 2017 jsme HRko začali aktivně řešit v červnu a v září jsme měli vyprodáno.
Celou strategii náboru spíkrů i prodeje vstupenek jsme postavili na velice osobním přístupu na Linkedin ve spojení s remarketingem na straně webu a této strategie se držíme dodnes (velmi úspěšně). Vlastně kde jinde oslovovat personalisty a lidi z HR než na Linkedin, že?
Zároveň dalším motivem, proč děláme HRko byl i fakt, že v Ostravě velkých akcí příliš není. Chcete konferenci? Tak musíte do Prahy nebo Brna, strávíte 8 hodin na cestách + cestovné + vstupné. Ale v Ostravě velkých odborných akcí se spíkry mimo region jak šafránu.
Chtěli jsme také, aby na akci vystoupili spíkři z velkých a slavných firem, ke kterým se v Ostravě prostě nedostanete. Takže jsme oslovili ředitelé HR z firem jako Microsoft, Sazka, T-Mobile, Škoda Transportation, Tatra Trucks nebo Brose. Samozřejmě každý z kontaktů jedině skrze Linkedin a ve spojení s představení naší vize jsme si rychle plácli. Nutno dodat, že pro vystoupení na HRku máme pár podmínek. Tou hlavní je – žádné selfpromo nebo promo firmy. Každý ví, co dělá Microsoft, Sazka, …
Něco, co posunulo HR dané firmy na vyšší level. A na tomto projektu ukázat, proč do toho firma šla, co řešila, jak začala, jaké další kroky udělali a jak to dopadlo. Cílem HRka je ukázat všem firmám, že „někdy stačí jenom děkuji“ (T-Mobile 2017) a nepotřebujete k tomu obrovské rozpočty. A i kdyby k tomu firma velký rozpočet využila, dá se do vaší firmy nebo týmu aplikovat v menším měřítku za vámi adekvátní rozpočty.
A jak to dopadlo? HRko jsme v roce 2017 zaplnili s počtem 6 spíkrů a 117 posluchačů během 8 dní. HRko 2018 jsme přesunuli do hudebního klubu Fabrik a z konference jsme udělali HR párty s live DJem, stánek od RedBullu, místo ostrého startu konference oběd pro seznámení účastníků mezi sebou. A minulý ročník byl pro nás hodně průlomový. Z 117 lidí jsme se posunuli na 140 účastníků, ale definovali jsme nový koncept. HR párty.
Netradiční místo, netradiční pojetí, netradiční moderátor (Petr Rajchert z ČT 2, na prvním HRku Jaroslav Bazala z Logistické akademie). A povedlo se.
Co letos? Držíme se HR párty, ale změnili jsme místo. Protože míříme na 300 účastníků, jsme v Dolní Oblasti Vítkovice, v objektu Brick House. Všechna tři patra máme jen pro HRko. Dole bude catering a Festival HR řešení. A to je velká novinka pro 2019. Protáhli jsme akci z 1/2 dne na den celý a už od rána si jako personalista budete moci nejen poslechnout zajímavé případovky, ale na Festivalu HR řešení vybrat to nejlepší řešení pro své HR – od benefitů po software.
V druhém patře je speciální LMC stage – Datová laboratoř. LMCéčko vám představí všechna možná data z pracovního trhu a na workshopech půjde do hloubky speciálně pro vaši firmu.
A konečně v třetím patře hlavní stage a spíkři z firem jako DAP Services, McDonald’s, Coca-Cola, slévárna od Olomouce, Vyncke, SKF Lubricants, Winhead Challenger, Český Trh Práce nebo proHR. Nevšední pohled na HR do celé akce vnese i moderátor Tomáš Verner. Sportovec, trenér a podnikatel, který se vždy s HR nějak potkával, ale není z oboru.
Letos, jak jsem psal, je kapacita 300 posluchačů. 270-280 míst je ale nyní, v srpnu, booknutá. A jako tradičně, z drtivé většiny díky strategii Linkedin + social selling + remarketing + ❤️ 🙂
Zároveň jsme si vytvořili jasné DNA akce a všechny novinky a změny posuzujeme právě skrze něj (silné a konkrétní know-how, zábava, networking, propojování lidí a firem, rychlý koncept akce, který vás nebude nudit, unikátní místo, unikátní zábava, …)
Vidíme se na HRko #3 17.10.2019? www.hrko.cz.