DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Milujeme eventy. Máme to prostě v krvi. Proto jedním z častých klientů DIGITAALu jsou právě eventy a jejich pořadatelé.
Stejně jako v případě Komory logistických auditorů a jejich tradičního Profesního setkání logistiků. Oborové akce pro praktikující logistiky, pro kterou děláme už 5 a více ročníků.
Zadání pro nás vždy přichází za pět minut dvanáct. Letos to bylo trochu jinak. S předstihem cca měsíce a půl. A za tu dobu jsme Profesní setkání logistiků, kde cena vstupenky bez ubytování činí 5500 Kč vyprodali.
Možná ani na tom by nebylo nic zvláštního. Ale my to zvládli s naší tradičním komunikačním mixem postaveným speciálně pro akce, konference a eventy. Tedy s nulovou investicí do reklam.
Nastavili jsme čtyři základní pilíře:
Pro letošní ročník jsme vytvořili nové šablony pro grafiku. S výraznou citací protagonistů a na tom jsme postavili celou komunikační linku. Jakmile máte cca 10 řečníků, vždycky najdete alespoň 2 témata, která za ně můžete na sítích komunikovat. Takže najedou máte 20 témat. K tomu připočtěte organizační informace. Informace o místě konání, předešlém ročníku, ilustrační fotky. Z toho vznikne komunikační mix s třemi posty týdně a zároveň co post, to jiný typ informace.
Když máte relevantní a poctivě budovaný seznam kontaktů pro emailing, máte pro event marketing poklad. U řady akcí jsme se přesvědčili, že právě emailing je v event marketingu jedním z nejvíce konvertujících kanálů, ze kterého chodí objednávky vstupenek.
Musí se to ale uchopit správně. Ne spam, který lidem nutí nákup vstupenek v každé edici. Ale příběhy spíkrů a jejich témat. Přidaná hodnota. U Komory logistických auditorů pracujeme se skupinou 160 kontaktů. Protože jsme neměli moc času, rozesílali jsme každý týden. A každý týden padaly objednávky.
Jestli něco umíme, pak je to Linkedin a social selling. Umíme hledat relevantní lidi a mluvíme jejich řečí. V oborech jako je logistika, B2B, marketing, HR. A to je základ. Žádné kobercové nálety na 50.000 lidí najednou pomocí placené kampaně. Ale pěkně one-by-one a osobně. To funguje. A nic lepšího nevymyslíte. Ale tím, že je to osobní, to dá práci. Výsledky pak ale přicházejí.
Téma, které ve veřejném prostoru tlačíme už roky. Lidi sledují lidi. Značky už tolik ne. Takže jsme si vzali profily dvou ambasadorů a jejich komunikaci rozšířili o témata Profesního setkání logistiků. Pak to totiž není marketing, ale reference. A na to lidí věří.
Jejich jménem jsme začali zvát logistiky na event a pro ně jsme psali posty.
Tímto super nízkonákladovým mixem jsme dosáhli toho, že tento ročník spadlo do rezervačního systému nejvíce objednávek vstupenek za posledních 5 let.
Pojďme se ale podívat na data přímo ze stránky. Tady vidíte pohled na posledních 90 dní (jen do 18.05.24, tento článek píšeme 20.05. a čísla by byla ještě vyšší):
Takže navýšení interakcí o 411% bez využití reklam.
Tady na tom slajdu vidíte nárůst impresí v čase. Celkem 11.787 impresí do 18.05.2024.
A jaký typ obsahuje performoval nejlépe? Myslíte že video, jak se všude píše? Nebo PDF? Nikoliv! I zde i všude jinde je nejúspěšnějším formátem podle uživatelské interakce fotogalerie. Zde taková anomálie, kdy se CTR dostalo až na 141% při 546 zobrazeních (za půl dne). Všimněte si ale jiné věci a to je sloupce Clicks. Fotogalerie měla 546 zobrazení, ale 771 kliknutí na fotky.
Tohle byla pro nás velmi milá, ale zároveň nízko rozpočtová spolupráce. I přesto se podařilo naplnit sál profesionály pro celé dva dny. A velmi podobně to děláme v případě našeho HRko, dělali jsme třeba pro Logistics Ride, Technology Future nebo různé workshopy.
Máte akci? A zajímalo by vás to? 😎