DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
DIGITAALní komunikace pro profesionály. HR marketing & Employer branding.
Právě jsme dokončili jeden dlouhodobý projekt pro firmu ze segmentu B2B. Naší rolí bylo posilování dobrého jména společnosti na Linkedin. Hledání nových potenciálních B2B partnerů. A později nám přibyla ještě jedna kompetence – CEO ambasadoring.
🟪 Firemní stránka za 12 měsíců a 2 posty týdně: 67.000 impresí
🟦 Osobní profil za 10 měsíců a 1 posty týdně: 65.000 impresí
O ambasadoringu ve spojení s Linkedin se dnes hodně mluví. My to firmám a klientům zdůrazňujeme dlouhé roky. Linkedin je mnohem více než B2B sociální síť, H2H platforma. Human-to-human. Člověk proti člověku. Prostě, firmy dělají business jen fakturačně. Vždycky tam jsou ale lidé, kteří obchod buď udělají, protože si sednou nebo neudělají, protože něco nefunguje. A na Linkedin je to podobné. V čem?
Komunikace firem a značek na Linkedin v rámci firemních stránek je dnes téměř standardem. Na firmy již přišly. Nebýt jako firma na Linkedin je strategická chyba, která se těžko dohání. Ale klíčem k úspěchu je ambasadoring. Vždyť si všimněte, skrze jaké informační kanály vnímáte třeba značky jako Spořka? Není to CEO pan Salomon? Nebo Komerčka s velmi silným hlasem pana Juchelky? A co SIKO a Tomáš Vala?
Už chápete? Firma na Linkedin má dnes jen omezené možnosti, jak se prosadit. Ale tím klíčem ke zvýšení známosti značky jsou ambasadoři. Lidé, kteří ve firmě pracují a tím, že o ní píší na sítích, se stávají jejími nejmenovanými tiskovými mluvčími.
A jsou ze strany Linkedin za tuto činnost odměňováni. Vyšším dosahem postů a interakcí se sledujícími. Proč? Protože Linkedin je přeci H2H sociální platforma. Mě, vás nebo vašeho šéfa bude více zajímat to, co napíše CEO vaší oblíbené značky na svém osobním profilu, než marketingově vymazlený post na firemní stránce. Tohoto CEOfluencera pak sledujete třeba kvůli tomu, že máte společné zájmy, shodují se vaše pracovní vize, apod. Takže když tento člověk něco na Linkedin napíše, je to pro vás důvěryhodné. Není to marketing (jako na firemní stránce). Je to doporučení, reference. A tomu lidé věří.
Teď vám ukážeme, jak vypadá graf roční komunikace na Linkedin za firemní stránku. Všimněte si, že tato firma dosáhla za rok komunikace 2 postů týdně pro globální publikum necelých 68.000 impresí. To není špatné, když přihlédneme k faktu, že tato stránka má necelých 800 sledujících. Všechny velmi relevantní, protože jsme publikum stejně i budovali (díky HR miningu).
A teď se podívejte na graf, který ani nemonitoruje celých 12 měsíců. Tento graf však ukazuje výkon komunikace v rámci naší služby CEO ambasadoring. V rámci které vedeme komunikaci za konkrétní fyzickou osobu. V tomto případě člověk ze Cline. Četnost komunikace 1x týdně.
A výsledek? 65.000 zobrazení postů za ambasadora, který publikoval 1x týdně (a někdy ani to ne) vs. 67.000 zobrazení za stránku. Ta navíc publikovala 2x týdně, celý rok, běžely kampaně, …
Z toho lze snadno vidět, že výkon komunikace na osobním profilu je mnohem vyšší než u firemní stránky. A teď si představte, že byste to ve firmě začali dělat vy. A ještě si představte, že by to začalo dělat třeba 3 lidé. Jak by narostla viditelnost vašeho brandu se zapojením CEO ambasadoringu?
Zásadní otázka. Poměrně dost. Jednak s vámi sestavíme obsahové pilíře a komunikační schéma. Jednou měsíčně si dáme online call na 30-60 minut, kde si popovídáme o vašich aktuálních myšlenkách. Vše nahráváme, abychom z toho poté mohli čerpat. Navnímáme vaše slovní výrazy, způsoby vyjadřování, myšlení. Díky tomu za vás budeme psát posty tak, že nikdo nepozná, že to nepíšete vy.
K tomu si ale definujeme vaši cílovou skupinu. Hledáme vám relevantní kontakty a tvoříme z nich spojení 1. stupně. A pak tyto lidi převádíme jako sledující na firemní stránku. Tím tak získáte ucelený mechanismus, jak být pravidelně vidět v relevantní komunitě, zároveň vám komunitu vytváříme a tvoříme relevantní sledující firemní stránky.
Líbí?
Jsme DIGITAAL a podobné věci na Linkedin děláme přes 10 let.