DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
Pokud sami spravujete komunikaci za firmu na Linkedin pak víte, že dobrý výsledek je o kvalitním obsahu a výdrži. Nic se nedá uspěchat. A rozhodně nemůžete očekávat čísla, na která jste zvyklí z jiných sítí.
Co ale očekávat můžete, je vysoce relevantní publikum. Což je pro váš business mnohem cennější, než počet lajků nebo vyšší dosahy. Především tehdy, děláte-li v oblasti B2B.
Pro našeho klienta ze segmentu aerospace v rámci globálního trhu se nám podařilo vyrůst meziročně v rámci organické komunikace o 50.000 impresí. A to je za nás velmi hezký výsledek.
Pojďme se tedy podívat, co jsme v rámci komunikace využili a jaké to mělo výsledky.
Náš mnohaletý klient patří mezi přední globální hráče v segmentu aerospace. Spadají pod něj třeba největší opravny civilních letadel ve Střední Evropě, výrobci radarů, VR řešení pro aviatiku nebo 3D zobrazovací systémy schopné vidět skrz zeď. Od začátku je zadání jasné. Budovat sílu značky a posilovat dobré jméno jako technologického lídra po celém světě.
Tvořit komunikaci pro takového klienta není snadné, ale je to radost. Snadné to není proto, že musíte velmi dobře rozumět jeho businessu a musíte mít interně speciality-profíky, kteří dokáží spojovat několik disciplín dohromady a mají velký přehled o technologiích, ale také businessu, ekonomice nebo HR. A to my v DIGITAALu máme.
Rok co rok se snažíme obměňovat komunikační pilíře tak, aby reflektovaly komunikační trendy v oboru, ale zároveň stejně dobře reagovaly na potřeby klientů. A minulý rok jsme…
O ambasadorství se v B2B často mluví, ale málokdy se povede celý program implementovat tak, jako se to povedlo nám u tohoto klienta. Základní komunikační kostra je stejná. Novinky, veletrhy, technologie. Ale v roce 2023 jsme výrazně posílili zapojení ambasadorů z celé skupiny. Jak?
Protože v rámci potenciálu zakázky nebylo možné realizovat živé rozhovory a videomedailonky s vybranými zaměstnanci. Rozhodli jsme se rozjet dotazníkové šetření. Prostě se lidí ve firmách ptáme, co je na jejich oboru baví, na co jsou hrdí, kde jsou aktuální trendy a proč.
Díky tomu jsme nasbírali velké množství autentického obsahu, který můžeme používat jak pro běžnou komunikaci tak, aby vyzněla odborně. Ale zároveň ve spojení s fotografiemi zaměstnanců z nich můžeme dělat ambasadory. A ambasadorství svědčí o dobré firemní kultuře a tvoří mnohonásobně vyšší autenticitu obsahu než jen odborné konstatování byť zajímavého faktu. Je to reference. A ty prostě fungují.
Zároveň jsme rozebrali veškerá data, která máme v rámci komunikace k dispozici a výsledky jsme využili k ještě větší míře zapojení sledujících. Sledovat jen základní sociální metriky jako jsou lajky nebo komentáře je fajn, ale není to to hlavní.
Často sledujeme mnohem širší spektrum ukazatelů, jako je počet prokliků na post. Počet prokliků na web, chování lidí z Linkedin na webu, a řadu dalších.
Každopádně na datech od všech klientů vidíme jeden shodný prvek. Zatímco běžný post ve složení text + 1 fotka má vyšší počet impresí. Tak post složený z textu a min. 4 fotografií má výrazně vyšší míru zapojení. V prvním případě se bavíme o míře zapojení okolo 5%. V případě fotogalerií o 50-70% míře zapojení. Zatímco u běžné postu nasbíráme u tohoto klienta okolo 50 prokliků. U fotogalerie klidně i 1100!
Díky tomu se pak samozřejmě obsah více zobrazuje i lidem, kteří stránku nesledují a zobrazuje se častěji i fanouškům samotným.
Nárůst impresí (počtu zobrazení) příspěvků z 129.587 za rok 2022 na 180.240 za rok 2023. To je v případě organické komunikace na Linkedin obrovské číslo a náš tým zde odvedl skvělou práci.
V rámci spolupráce jsme několik měsíců realizovali i HR mining, kdy jsme jménem zadavatele hledali relevantní obchodní partnery především v Jižní Americe a následně jsme je zvali ke sledování firemní stránky. Byť absolutní čísla nejsou tak vysoká, jako sledující z Česka. I tak se tato lokalita dostala do TOP 3 destinací, odkud se sledující stránky rekrutují. Bez placené reklamní kampaně.
Řada značek se prezentaci svých lidí na sítích obecně brání. Přitom je to dlouhodobě nejúspěšnější obsah, který můžete tvořit. Sledující o vašem produktu s největší pravděpodobností vědí. Chtějí ale vidět pod pokličku. Chtějí znát příběhy vzniku produktu a chtějí vědět, kdo za tím stojí. Komunikace nových produktů skrz vlastní lidi je světovým trendem v social media marketingu již roku. Do Česka se teprve dostává skrz změnu mindsetu majitelů. Nebojte se toho. Může vám to výrazně pomoci v nárůstu známosti vaší značky a o HR ani nemluvě.
Kdybychom se podívali na tvrdá data, opomenuli jsme ještě jeden aspekt této případovky. A sice, že největší počet impresí za rok 2023 dostaly posty, kde byl produkt nebo nějaká businessová myšlenka. Ale největší míru interakce získaly posty, které byly řešeny formou fotogalerie, ale zároveň byly z veletrhů.
Dělo se to právě teď. A proto, když naši klienti vyrazí na nějakou světovou i tuzemskou exhibici, nebojíme se o tom mluvit i několikrát denně. A funguje to.
Jsme DIGITAAL. HR & event marketingová agentura. B2B témata komunikujeme roky a umíme v tom chodit. Třeba i vy máte skvělý produkt, službu kterou měníte svět. A chcete o tom dát konečně světu vědět. A my vám v tom umíme pomoci.