DIGITAAL.CZ s.r.o. | IČ 04437527 | DIČ CZ04437527
Děláme z podnikatelů ambasadory. HR marketing & Ambasadoring & Event marketing.
V minulém článku jsme se věnovali reklamě na Linkedin obecně a z pohledu čísel tří malých a konkrétních kampaní. Dneska se podíváme na to, jaká data vyčtete z reportů. Proč se o tom bavíme? Protože to jsou data hodně zajímavá a využitelná v businessu.
Co se týče výkonu kampaně, vyreportujete ze systému vše, na co jste zvyklí z jiných reklamních systémů. Tedy data o počtech prokliků, CTR, cenu za proklik, za konverzi, počet konverzí, atd. To je prostě klasika. Ale také z reklamního systému Linkedin vyčtete data, která z žádného jiného systému nedostanete. Jaká to jsou?
Sociodemografie!
Sociodemografie uživatelů, kteří viděli a interagovali z vaší reklamou.
Podle toho, jak jste si kampaň nastavili, měli byste vidět data v těchto reportech. V sekci Job function vidíte data o pracovních pozicích, na kterých lidé, kteří viděli a interagovali s reklamou pracují. Na obrázku níže vidíte, že nejpočetnější skupinu u této malé kampaně tvoří business developeři, lidi z salesu a operations. Vidíte zde, kolik impresí do které skupiny šlo a míru prokliků, jak ta která skupina s kampaní interagovala.
Protože my jsme v této několikadenní kampani mířili hlavně na šéfy firem v regionu, vidíme, že 69% impresí šlo k lidem na pozici CEO.
Velmi zajímavá statistika je pohled na to, z jakých firem tito lidé pocházejí. Víme již, že nejvíce impresí šlo do lidí na pozici CEO a v této kartě se dozvíme, v jakých firmách tuto pozici zastávají. Pak můžete kampaň ještě více optimalizovat jen na zaměstnance té konkrétní firmy, kam potřebujete svůj produkt protlačit a nebo využít tato obchodně jinak (třeba přímým oslovením).
Vaše služby jsou určené pro firmy z oboru Automotive nebo logistiky nebo…? Nevadí, i tohle umíme na Linkedin zacílit i vyreportovat.
Cílíte na senilnější lidi nebo naopak na lidi na začátku své kariéry? Zacílit kampaně můžete na lidi v entry level stejně dobře jako na pozici partnera ve firmě.
Máte zboží nebo službu, které se hodí pro firmy do 50 zaměstnanců? Nebo prodáváte ropné plošiny pro firmy 10.000+? I takto se dá reklama a Linkedin doručit a zpětně v reportech vidíte, jak si pro určitou cílovou skupinu vede.
…demografické cílení je naprosto samozřejmá věc, proto ho sem už ani neuvádíme. Ale cílit samozřejmě můžete i na země nebo města.
Na reportech z reklamního systému Linkedin je vidět, že cílit můžete velmi podrobně a hlavně zacílíte businessovou klientelu. Kdysi platilo, že ceny v systému byly příliš vysoké pro menší firmy a podnikatele, ale dnes se ukazuje, že výkonnost kampaní roste a cena se dá velmi dobře optimalizovat. Podle našich zkušeností je možné se dostat i pod 0,5 USD/proklik, což při takto specifickém cílení není vůbec moc.
Pro všechny, kteří míří na B2B sektor. Potřebujete předat sdělení lidem v business odvětvích, které na Facebooku nebo Instagramu prostě nechytnete.
Jestli vás tohle téma zajímá, rádi se o reklamách na Linkedin pobavíme. Stačí se ozvat na jirka@digitaal.cz nebo zavolat 724 170 007.